View Single Post
Trådstarter
352
Sitat av Deezire Vis innlegg
La det være på det tørre, jeg har aldri sagt du var rasist. Jeg mener bare at du tilpasser ditt eget virkelighetsbilde for å passe en eller annen form for raseteori du har.

Og når vi er inne på raseteori så skal du være en balansekunstner for å ikke fremstå som en rasist.
Vis hele sitatet...

Så du mener med andre ord at jeg er rasist likevel fordi jeg tar opp et høyt aktuelt og seriøst tema? Dette handler da for fanken ikke om rasisme og jeg har ingenting imot verken samer, mørkhudene eller folk fra rogaland for den saks skyld.

Sitat av Deezire Vis innlegg
Jeg er litt usikker på hva du prøver å si. At samer har utviklet seg parallelt så det er vanskelig å peke de ut, eller motsatt? Min påstand er at du og jeg ikke ville kunne peke ut en same i en rekke på ti gjennomsnittlige nordmenn når alle andre parametere som dialekt, klesstil og sosial fremtoning er kontrollert for.
Vis hele sitatet...
I beg to differ.

Hvis man får en rekke med 10 personer hvor 1 har samisk blod i seg, så tror jeg at jeg kunne funnet frem til denne personen. Det være seg at de mest åpenbare kjennetegnene er der. Da spesielt kinnpartiene og øynene.



Dessuten er vi off-topic. Dette er ikke en diskusjon om samer og finnmarkinger ligner på hverandre, for det gjør mange av de. Hensikten var å finne ut om det fantes informasjon om bosettning av både samene og Rogalands-folket.
Sist endret av Molekyl; 26. august 2015 kl. 12:19.