View Single Post
Sitat av Skrueløs Vis innlegg
Ingen, ønsker deg det beste. De ønsker seg selv det beste. Hvis man som sjef, klarer å tilfredstille andres behov, men samtidig sine egne først, så velger dem klart det. Ha det i bakhodet

Med andre ord.. klart han/hun vil at du selv skal bare signer, reise deg opp, gi en salute og marsjere ute av kontoret for siste gang.. snipsnapsnute..

Jeg mener at dette er et grunnlag han/hun benytter, rett og slett fordi det er ønskelig å bytte deg ut. Jeg kan ikke fatte hvorfor et par forsentkomminger skal være grunnlage for oppsigelse. Noen er bare ekkle Sånn er det bare. Dermed virker det som om dette ikke er en jobb/karriere du burde følge videre (altså.. den spesifikk arbeidsplassen du nå er på).

ALTSÅ: Prøv å melk det beste ut av situasjonen. Forhør deg med sjefen, og være enkel på det: Du ønsker å sammarbeide, slik at situasjonen blir mest mulig smertefri for arbeidsgiver, men på betingelse om at sjefen gir deg en fin referanse på CV'n og utelukker de 3-6 forsovelsene.
Ettersom du vet at du ikke har planer om å forsove deg i din neste jobb, så mener du at dette er noe han ikke lenger trenger å bekymre seg over.. selv om han nå vil erstatte deg uavhengig.

Prøv Han taper ikke særlig ansikt, med mindre du faktisk er ubrukelig i jobben da. Utrolig hva folk går med på, så lenge de selv tjener på det.



Lykke til.. Kom deg vekk fra den sjefen.
Vis hele sitatet...
Noen er bare ekle? Velkommen til arbeidslivet sier jeg bare, jeg hadde gjort akkurat det samme hvis jeg var sjef. Man forventer at folk stiller på jobb til avtalt tid, sånn fungerer verden. Når man i tillegg har fått skriftlige advarsler på dette flere ganger kan man til syvende og sist takke seg selv og det er et reelt grunnlag for oppsigelse.
Jeg tror situasjonen kunne vært løst hvis TS på forhånd hadde snakket med sjefen for og fortalt om hans daværende livssituasjon, men nå er det nok for sent.

Tilbake til tråden så kan du nok jobbe og få lønn ut oppsigelsestiden hvis du ønsker dette. Du må ikke si opp og gå på dagen, det er kun ved svært alvorlige hendelser at man blir sagt opp på dagen (tyveri, underslag, grovt tillitsbrudd etc.)
Det er rett som de andre sier, hvis du sier opp selv får du karantenetid hos NAV.
Sist endret av Putresopp; 30. juli 2015 kl. 13:46.