View Single Post
Sitat av Cikey Vis innlegg
Du råder TS og alle andre til å bidra til problemet fremfor positiv utvikling i bransjen og så ber du meg ta en realitetsorientering? Det er selvsagt ingenting som blir bedre av å godta et råttent system og det er ikke noe hverken TS eller andre arbeidstakere vil tjene på i lengden
Vis hele sitatet...
Hvis vi snakker om bransjen og samfunnet så er du helt korrekt, ingenting vil bli bedre om ingen gjør noe. Skal du derimot gi et råd til en individuel person som risikerer å bli skviset ut om han prøver seg på noe så må du ta det til ettertanke. Jada, det er ikke riktig, det er ikke bra, det er ikke slik det skal være, om alle sier ja så blir det ingen forandring, så vi burde alle protestere sammen.

Men om TS gjør det alene, uten en ordentlig stillingskontrakt til å begynne med, så kan det hende at det plutselig har blitt "mye mindre vakter" på restauranten, og du kan jo prøve å ringe sommarpatruljen om nedsatt vakt-behov..

Hva tror du skjer da? Tror du de kommer med sirener og blålys? Nei, sannsyligvis ikke, og sannsyligvis så sitter h"n igjen med lite vakter, lite penger, lite midler til å gjøre noe som helst.

Alt dette sagt, jeg er ikke uenig meg deg totalt, men du må skille mellom å gi råd til en enkeltperson og generelle råd til hvordan alle burde handle kollektivt for å gjøre arbeidervilkår bedre og alt det.