View Single Post
Trådstarter
85
Sitat av reklame Vis innlegg
Ts:Første punkt - prøv å skaff deg en kontrakt som er gyldig, slik at du har skriftlig hvilke ordninger ift arbeidstid og lønn du har krav på. Neste punkt: Gjør som Cikey beskriver - organiser deg. Siste punkt: Ta det opp med arbeidsgiver. Kanskje du kan gjøre dette før du evt ringer LOs sommerpatrulje og går i krig. Slik du beskriver arbeidsgiver her, kan det jo hende at det har gått i glemmeboken. Å ta opp slike ting er helt basic i arbeidslivet, og jeg tviler på du er den første.
Vis hele sitatet...
Er fullt klar over at den muligens er I glemmeboken, og har tenkt å ta det opp med flrste anledning når han kommer hjem fra ferie. Det du sier jeg skal ha med I kontrakten, er det normalt? Har ikke tenkt å gå I krig, med mindre arbeidsgiver oppfører seg urettferdig etter min konfrontasjon.

Det merklige er at jeg er den eneste ansatte som I det hele tatt har tenkt tanken om overtidsbetaling. Alle er som en stor familie hos oss, så tviler på det blir noe krig. Kanskje litt uenigheter, men vi pleier å løse alt på en god måte.

Jeg synes også det er rart bransjen har fått holde på sånn over lengre tid. Om alle ansatte på restauranten bestemte seg for å organisere seg og kreve sine rettigheter, hva skulle dem da gjort?
Sist endret av Nevo; 6. juli 2015 kl. 22:10.