View Single Post
Forsikringen du har gjennom Tennant vil ikke dekke tyveri om du ikke bevitnet at telefonen ble stjålet. De vil anse det som uaktsomt om du la den et sted, og da du kom tilbake var den borte. Dette vet jeg av erfaring, da jeg har hatt kunder med samme sak der jeg jobber. Du må også anmelde, som nevnt over.

Jeg har derimot sendt inn flere telefoner med godkjent forsikringsak der de hadde blitt skumpet av en venn eller tilfeldig person, så skjønner ikke hvorfor de sier noe annet. Barn som ødelegger telefoner, eller at man blir truffet av en ball eller lignende, er også ganske bankers etter min erfaring.

Men..

Du vil uansett få en telefon av samme type, så det enkleste er å gjøre som DonTomaso sa i første svar; bruk reklamasjonsretten til å få en ny. Jeg har aldri opplevd at de ikke har godkjent reklamasjon på et produkt med ødelagte knapper, har sendt inn utallige produkter, inkludert min egen iPod. Så lenge de ikke er væskeskadet eller knuste, vil de bytte den. Så kan du vel bare selge den på finn for pengene, om du vil oppgradere?