View Single Post
Hvor mye frihet er det snakk om? Blir alt liberalisert? "Forsvinner" staten? Om så tenker jeg at det blir litt vel mye frihet. Det er en grunn til at vi har det såpass greit her i Norge, vi hadde masse diskusjoner på dette når jeg gikk på VGS. Jeg kan se for meg at alt av velferd ville ha gått rett i dass, og med tanke på at jeg har nær familie som er pokka avhengig av NAV f.eks. så er det ikke aktuellt for meg å stemme på noe slikt. På en annen side kan det jo hende at mat blir billigere, boligpriser synker, tobakk og alkohol blir billigere da skatting blir fjernet. Er ikke lenge sidne jeg leste en artikkel i VG om at en familie ikke hadde råd til å la ungene sine gå på fotball, tenk deg da om alt av skoler, sykhues osv. skulle blitt privat, de hadde ikke hatt sjangs.

En del ting som i dag er ulovlig vil vel også blitt lovlig etterhvert, det kan jo være en positiv ting. Det er jo en rusdebatt pågående i VG og andre nettaviser for tiden, kanskje det hadde blusset opp enda mer. Kanskje hadde det ikke vært så sterke reguleringer på bil og avgifter der, og masse andre ting som folk går å irriterer seg over dyrt og ulovlig.