View Single Post
Først: Jeg er ikke verdens mest erfarne med LSD, men har brukt det en del ganger det siste året. Ta gjerne det i betraktning her.

1. 125µg LSD-25 kan være alt fra veldig mye, til nesten ingenting! Det kommer blant annet an på renheten av stoffet du har, noe du umulig kan kjenne til, og hvordan det har blitt oppbevart (LSD på lapper liker ikke lys, luft eller varme, og bli raskt ødelagt). Eksempelvis tok jeg ved min første tripp 150µg, noe som i følge diverse forum på nett var en OK dose (you might consider taking two...). Jeg er meget, meget glad jeg holdt meg til én, for det var en ganske intens opplevelse, men ikke på noe måte ubehagelig. Stoffet kom fra en selger på nett jeg velger å ikke navngi, med rykte på seg for å ha verdens beste syre. Samtidig, har jeg venner som har skaffet stoffet innenlands, tatt to, og ikke merket noe som helst effekt, tross påstander om at lappene var på 125µg. Min teori her, er at tilgang på mer eller mindre ren LSD er dårlig, og at mange ikke er helt sikre på oppbevaring, og eksponerer det for for mye lys, luft og varme. Jeg ser du ønsker å nå nivå 1, noe som er veldig lavt, og egentlig i nærheten av den psykedeliske effekten av cannabis, som potensielt kan få deg opp på nivå 2. Jeg er usikker på om LSD da i det hele tatt er riktig stoff å ta. Min anbefaling om du er nervøs, eller usikker på hvor bra psyken din tåler det, er å dele lappen i to (OBS! Det er ikke sikkert stoffet er jevnt fordelt!), ta en halv, og vente i to timer før du tar en beslutning på om du trenger mer. Keep in mind: oppturen på LSD kan være ganske brutal, det begynner sakte, men går raskt fra å ha en mild, stoney effekt, til å dra deg inn i et annet univers. Etter min erfaring, er det den delen du er mest utsatt rent psykisk. Ta det chill, ligg i sofaen og glo i taket, eller ta en dusj! Sistnevnte anbefales på det sterkeste.

2. Dersom du er litt introvert, og sikker på psyken din, er ikke dette et problem. Jeg har reist alene de fleste gangene jeg har tatt syre, de andre med få, veldig nære venner. Jeg kan imidlertid forestille meg at en badtrip, noe jeg aldri selv har opplevd, neppe vil være veldig kult om du er alene. Kanskje du har en nær venn eller bekjent du kan avtale å ha på telefonvakt, som eventuelt kan komme om det begynner å bli vanskelig. Videre er det en god idé å gjøre omgivelsene så komfortable som mulig. Mer om det senere.

3. Tror situasjonen din her kan slå begge veier. Du KAN ende opp med å være deprimert over situasjonen, noe som kanskje kan utløse angst og i verste fall en badtrip. Det kan også, noe jeg egentlig anser som mer sannsynlig, få en klarhet i det hele, og muligens både oversikt og motivasjon til å gjøre noe med deler av det. Som nevnt tidligere, legger jeg ved en liten liste over ting som har hjulpet meg få best mulig tripper nederst.

4. Det kommer an på målet ditt med trippen. Settingen gjør hele opplevelsen. Min erfaring er at turer hjemme har en tendens til å fokusere meg på meg selv, mitt forhold til verden og min problemer, mens turer i skogen har en tendens til å gjøre meg veldig fokusert på naturen, økosystemer og menneskeheten i sin helhet. Jeg kan dog trygt si at jeg ikke tror hvilken av dem du velger for jomfruturen din er veldig relevant, og at jeg anbefaler begge deler.

Noen tips (dette har vært nyttig for meg, ikke nødvendigvis for alle):
1. Lev sunt i gjerne en uke før du tar det. Du behøver ikke ta helt av, men spis mye frukt og fisk, og kom deg ut i frisk luft daglig. Vitamin C og omega-3 i høye doser er noe jeg sverger til, men neppe nødvendig.
2. Dagen du tar det, kan jeg anbefale å spise lite. Prøv å holde deg til frukt, gjerne sitrus.
3. Forbered deg godt i løpet av dagen, rydd, og gjør klart alt du mener du trenger. Det kan være forferdelig klønete å prøve å finne ting mens du turer! Sist glemte jeg mye, og endte opp med å bruke halvannen time på å finne en røkelsesholder som viste seg å ligge i hylla vedsidenav meg.
4. Du behøver ikke å gjøre noe! Noe jeg ofte sliter med, er nemlig at jeg får det for meg at jeg må gjøre ting. Sikkert noe jeg har fra tidligere vaner med cannabis og alkohol. På psykedelier, derimot, får du nok mest ut av opplevelsen om du ikke gjør noe som helst. Kikk ut av vinduet, gå ut og ta en sigg, legg deg i senga, glo opp i taket og tenk over livet. Er ikke nødvendig med så mye dansing. Eneste jeg kan tenke meg, er å gå en tur når effektene begynner å dempe seg, om du føler du har god nok oversikt.
5. Musikk er en helt egen greie. For det første, er det selvfølgelig fordømt fint å høre på. For det andre, kan jeg nesten garantere deg at det er fint lite vits i å lage en tureliste. Å høre på psykedelisk musikk kan virke som en god idé, men min erfaring er at det pleier å bli overkill. Når jeg ikke turer, liker jeg VELDIG psykedeliske greier. Under en psykedelisk opplevelse? norsk folkemusikk, klassisk musikk og diverse akustisk musikk. mye fra 60-tallet, men ikke de tyngste syrebandene. Sitt heller og faktisk hør på musikk. Ta på noen gode hodetelefoner, og sett på låt for låt av ting du vil høre. skru av om det blir forstyrrende.
6. For å unngå badtrip, anbefaler jeg å holde deg unna intense inntrykk du har kontroll over, for all del styre unna nettet (jeg kom i skade for å sjekke nyhetene en gang. Ikke lurt. Det viser seg at ISIL og syre er en dårlig kombo). Speil kan være creepy. Om noe begynner å bli ubehagelig; Bytt setting! Gå til et annet rom, eller gå ut

God tur!