View Single Post
Sitat av halfagram Vis innlegg
Det verste jeg vet at folk som kommer med naturargumentet. Det funker ikke for som andre her sier så er det utrolig mange andre narkotiske stoffer som er "naturlig". At noen sier at det ikke er skadelig er også helt feil. MANGE har fått psykiske problemer av Cannabis. Greit nok det at det ikke er fult så fysisk skadelig. Kjenner til flere inkludert meg selv.
Vis hele sitatet...
Helt enig. Er så mange argumenter som blir brukt som bare høres totalt idiotiske ut i de flestes ører. Folk må begynne å tenke på de argumentene som kan høres fornuftige ut i en politikers ører, og ikke sitere The Union og andre propagandafilmer. Og det er faktisk ikke til å stikke under en stol at misbruk av cannabis kan få konsekvenser. Etter å ha røyket hardt og daglig i flere år av min ungdom tok det et par år før jeg tankene mine kom på rett kjøl igjen. Se bare på alle her på freak som diskuterer cannabisrelatert angst. Det var jo ikke noe veldig plagsomme greier, men det var absolutt irriterende. Men jeg visste jo ikke bedre. Ingen hadde fortalt meg at det er greit med regelmessig bruk, for det er jo visst like skadelig som å henge over bøtta dagen lang.

Det førte til at jeg mistet respekt for alt lærerne "lærte" oss om dette på skolen, om foreldres og andre kjæres mening om saken, og jeg kom frem til at de også sikkert er like vranglærte når det gjelder andre stoffer. Dermed ble jeg narkoman fordi "ess, det kan jo ikke være så farlig det heller, de sa jo det cannabis var like farlig."

Det er en skummel retning å ta, og forbud mot cannabis fører til at mange mister respekt for politiet og loven og alt som er rett og galt, fordi det blir bekreftet at de har drevet med vranglære. Hva annet har jeg lært som er feil? Sikkert mye.
Sist endret av TrippyKing; 20. mars 2015 kl. 16:05.