View Single Post
De er umulig at universet kom til å eksistere fra noe helt tomt, tomhet. Det innebærer at der er ingenting, hvor skal energi komme fra, hva skal noe skapes av i hele tatt? Det er ganske umulig at det ikke finnes noe overnaturlig, men det trenger ikke nødvendigvis å bare passe på oss. Vi mennesker kan være primitive i dens øye, kanskje den ikke har sett oss ennå engang. Tenker universet er skapt av tanker rett og slett, hvor kom tankene fra? Det ligger alt for store grunnleggende ideer for oss til å forstå, og derfor er det rasjonelt å tro på noe. Men å tro på noe som bare passer på menneskeheten? Helt umulig i 2015. Selv kan jeg ikke få meg selv til å tro på noe, og jeg vet rett og slett ikke. har lagd min egen liten ide om hvordan universet ble skapt.. men å følge en religion funker ikke i mine øyne. Dette spør også spørsmålet om hva du velger å tro på, himmelen? Eneste jeg har noen formening om at kan eksistere er skapelse, noe skapte alt. Det som skapte alt trenger ikke nødvendigvis å ha noen spesielle krefter men det eksisterte før alt annet og det er grunnen til at alt eksistere. Det som skapte alt trenger ikke eksistere idag heller, det kan være at det eksisterer men ikke er noe spesielt lengre også.

Å tro på noe overnaturlig, du skal lage en ganske stor filosofisk teori som har godt grunnlag for at det skal funke i det hele tatt. Ideene våre kan bli ledd på om 500 år, og det skjer det samme igjen for så lenge som teknologien går fremover. Vil tro at en dag vil det bare slå hele menneskeheten i hodet, skapelse, overnaturlige fenomener. Alt vil en dag bli forstått, men nå kan jeg ikke gi deg noe definitivt svar.