View Single Post
Sitat av [protus] Vis innlegg
Siden det er vanskelig å sikte inn en mikrodosering, er vel flein best egnet til det.

Det å snakke med folk holder jeg meg unna på hel lapp, men hører det er interessant å kikke på folk og dyr, kanskje på avstand.
Vis hele sitatet...
PÅ en hel lapp så ville jeg nok holdt meg unna samtaler med folk ja. Men det er ikke bare folk som det blir lettere å fange opp stemninger av. Dyr, insekter, fugler, planter og trær - kan man lettere fange opp stemninger og vibber av under påvirkning.

Det som kan være litt tustelig med LSD - er jo at det varer så ufattelig lenge (på større doser går man ofte lei av å trippe i time etter time, og lengter tilbake til normalen igjen).

Ellers har jeg personlig fått mer ut av mikrodosering på LSD enn på flein (sjøl om jeg absolutt foretrekker fleinsopp om jeg virkelig skal trippe (synes fleinsopp føles mer naturlig, åndelig, samt en slags "stemme" som om soppen er en ånd som viser deg ting).

LSD et et litt "lettere" psykedelika, enklere å "styre", og mikrodosering gir også en lett stimulerende våken følelse, energi og boost på humøret. Mikrodoser på flein - gir ikke samme oppløftende effekt eller våkenhet etter min mening. MEn om man bare er ute etter en "feel" så er det jo lettere å bruke flein. Da slipper man også å være påvirket i såpass lang tid (som kan være pluss og minus alt ettersom).

Det er mulig at man får mer ut av mikrodosering med LSD om man tidligere har trippet på det. Da man kanskje lettere aner dypere aspekter som man oppdaget da man trippet. Men dette er bare spekulering fra min side.

Ellers er jeg ikke enig med dem i tråden som advarer om å dele lapper. De aller fleste syrelapper har LSD jevnt fordelt over hele blotteren. Vet man dosen på syrelappen kan man greit dele lappen i både 2 eller 4 biter.