View Single Post
Undertegnede er en 27 år gammel mann, som er blitt veldig interessert i psykedelika, men uten å ha prøvd enda. Prøver å liste opp noen spørsmål punktvis, med det jeg lurer på, har lest en del om tripping.

1. hvor heftig kan man si at 125ug syre blir ? Dette er det anskeligte spørsmålet.
Det er jo ganske individuellt, men i gjennomsnitt ? Lyktes ikke i å finne fleinsopp i fjor høst, planla da å prøve level 1, for å vise respekt for psykedelika. Bør jeg dele syrelappen i to ? LSD skal være potent ved 20-30ug og man bør ha minst 100 for å være på tripp, er en slik minitripp (rundt 60) et ok kompromiss eller bør jeg hive meg ut i med hele lappen ? Er delte meninger om effekt av halv lapp.

2. Jeg planlegger å ikke ha noen med-tripper eller sitter. Spørsmålet er om dette blir for skremmende ? Årsaken til at dette nok blir et soloeventyr er bl.a. sjanse for utstøtting, finne egnede personer som vil, alvorligheten ved dette osv.

3. Set. Dvs. meg selv. Det er en del som skal klaffe før man kaster seg ut i, det jeg særlig lurer på her er livssituasjon. Jeg er for tiden arbeidsledig, bor hos (frustrerte) foreldre og er nok seksuellt frustrert, egentlig et litt innholdsløst liv med mye nettsurf. Er nok ganske introvert og har nok få (gode) bekjente som jeg holder meg med, da mest i ferietiden deres. Er likevel ved godt humør og mot. Ett problem slik jeg ser det er at man alltid finner noe å sette fingeren på her; dessuten har man ikke den samme motivasjon for psykedelisk opplevelse om det meste er perfekt i livet ditt. Eller ?

4. Setting. Jeg har sett for meg mine foreldres hus, når de er bortreist en helg. Dette skal kunne oppfylle krav til komfort. En vanskelig overveining for tiden er årstid. Dette er nordpå med lite lys for tiden. Det jeg har sett for meg er en tripp i nordnorsk natur en sommernatt, da enten som f.eks. tripp nr. 2 eller at dette blir utsatt jomfrutripp. Det er kanskje verdt det ? Jeg er på den andre siden veldig nysgjerrig på psykedelika, såpass at jeg vil gå rundt å undres helt til jeg får det prøvd.