View Single Post
GreenRay's Avatar
Trådstarter
Litt mer info!

Belysning:

Fronten av kabinettet skal belyses med RGB leds, som skal handles inn fra Adafruit.com. Lysdiodene er av typen neopixel, de skal styres med en Arduino.

For å spre lyset best mulig, har jeg handlet inn Akryl med opal effekt, dette skal monteres i fronten av kabinettet. Det vil også bli noen detaljer med lys på innsiden.

Anbefaler alle som er på utikk etter RGB leds å ta en titt på Adafruit sine neopixels! http://www.adafruit.com/category/168

Vannkjøling:

Jeg har alt av vannkjøling liggende etter mitt forrige prosjekt. Planen er å bruke dette.

Jeg kommer til å gjøre klart for to looper, en for skjermkort og en for hovedkort og prosessor. Siden jeg ikke har funnet noe kjøleblokk til det skjermkortet jeg har nå, så blir det kun en loop i første omgang (luftkjøpt GPU altså…) men det blir klargjort for montering av vannkjølt GPU.



Styring av lys, vifter med mer:

Jeg kommer til å montere en Arduino for å styre vifter, lys og pumpe, i tillegg skal jeg overvåke strømning og temperatur i begge loopene og rotasjon på vifter og pumpe. Har et ønske om å kunne logge og styre alt fra pc, i tillegg til enkel fysisk betjening.

Dette blir et slags ekstra prosjekt, og kommer ikke til å bli prioritert før jeg ser at alt annet går på skinner.



@GreenRay