View Single Post
Jeg tror ikke jeg kan finne ett vestlig land der terrorisme dreper mer enn bevæpnet politi, faktisk dreper de mange ganger flere i de aller fleste land med væpnet politi.

Hva skal en politimann med våpen gjøre mot terroristene? De har vist gang på gang at de med glede skyter sine egne og/eller tar rennefart og driter i hvordan det går med de - for de er sikret himmelen eller andre ting der målet helliger middelet. Sett bort ifra dette, så er IEDs en foretrukken metode blant terrorister, da det gir høyere smell, mindre sjanser for at noe går galt, og lettere å slippe unna slik at de kan gjenta det - hvor skal håndvåpnene komme inn?

Den eneste bruken håndvåpen har er mot sivilbefolkningen for å sette det på spissen. De som virkelig vil drepe politi eller annet uniformert personell kan fortsatt snike seg innpå bakfra og gjøre hva de vil. Det bør være innlysende at det holder med et våpen i bilen som de kan få tak i ved behov.

I tillegg var det aldri noen trussel direkte mot Norge, men USA og alle deres allierte, akkurat som Russland og alle deres allierte. De har truet mer eller mindre alle land på jorden, at de velger Norge og fullfører er så lite sannsynlig at jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. PST anbefalte heller ikke bevæpning kom det frem for noen dager siden, det var det politiet selv som tok til orde for.
Sist endret av Xasma; 1. desember 2014 kl. 18:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.