View Single Post
Sitat av flexx Vis innlegg
1. Politiet har absolutt ingen kunnskap om temaet.
2. Politiet er ikke ute etter å spre informasjon, de er ute etter å ta folk for å dytte på sin egen karriere og øke sine egne budsjetter.
3. Å kalle noe forebygging, for deretter å gjøre hva de føler riktig betyr ikke at de faktisk driver forebygging.

Politiet bør jo være de aller siste som uttaler seg om emner som kun går på folks egen helse og rådighet over egen kropp. Det samme gjelder drugs. Jeg facepamler sjeldent hardere enn når noen sier "politiet kan jo masse om dop, de ser det jo hele tiden". Nei.
Vis hele sitatet...
Jeg facepalmer sjeldent hardere enn når noen sier at politiet er ute etter å ta folk for egen vinning økonomisk og karriere-messig.

Dem har ikke kunnskap om dop? Hva tror du virkelig? Tror du de blir pisket om de leser noe annet enn propoganda?

Og hva tror du politiet skal følge når dem er på jobb? Om de tar en dude med 5g hasj på seg, forventer du at de skulle sluppet han løs om de hadde "visst noe om dop"?

Politiet skal håndheve lover som er satt av regjering/storting, om Bjarne Betjent har lest på erowid som hvor lite farlig hasj er, så er han fortsatt pliktig til å håndheve de lovene som jobben hans går ut på. Om hvorvidt Bjarne vil risikere jobb og straff for å slippe løs folk fordi han har rett kunnskap er opp til han, men å si at dem ikke kan noe om stoff blir feil i mine øyne. Mange av betjentene jobber med dette flere ganger daglig, så tror nok dem sitter med mer riktig kunnskap enn det typiske vi lærer fra skole og foreldre.