View Single Post
Sorry for at jeg bumper en gammel tråd, men sikkert flere som liker å browse rusmidler-forumet på en lørdagskveld.

Sitat av Jelass Vis innlegg
Sjekket litt rundt på nettet om denne, og den virker som et lurt alternativ. Hvordan funker det rent praktisk hvis man har en litt mykere variant å røyke på som ikke egner seg så godt til grinding?

Har kun erfaring med Volcano fra før, men da var det grønt som ble brukt. Synes det blir litt mye mas med posene og slit, men den har vel et ganske kraftig varmeelement som kan få jobben gjort også for hasj?
Vis hele sitatet...
Jeg har en Volcano selv som jeg har brukt i helgene de siste to-tre årene, og primært er det bare brunt, men fikk nylig tilgang på grønt av god kvalitet og synes det smaker bedre. Mykt brunt bare smuldret jeg opp i "urtekammeret" og lot det stå til. Oppdaget at når det hadde avkjølt seg etter noen vapes ble det hardt, men samtidig enklere å dele i mindre biter.

Fant også ut at jeg behøvde mye mindre mengder for å oppnå samme effekten som på marihuana, siden jeg kunne få merkbar effekt på flere vapes. Med grønt får jeg ut ca 5-6 gode poser mens brunt gir meg opptil det dobbelte. Ligger på 194 grader på grønt og 211 på brunt, da kan jeg ut fra rusen sammenligne en pose vape med en runde 0.2 i pipe eller bong. Trenger bare fylle en pose til på samme mekket, slipper å pakke om eller kaste aske.

Og i stedet for å kaste "skrapet" (også kalt AVB - already vaped buds) så spiser jeg det bare. Rører det inn i smør som jeg smelter i kasserollen. Hørt alle rådene om vannbad og 'la stå over natta', men jeg bare skrur komfyren på så lavt jeg trenger for at smøret skal smelte og så rører jeg goodisen inn til det ser bra ut. Men for all del ikke wok det, smøret skal ikke sprute eller putre. Enten så baker jeg og dama browniser på det om vi har fri ei helg, eller så dryler jeg det bare ned i en kakao. Sistnevnte er perfekt de gangene jeg har vært ute og måka snø en kveld før fri og ikke vil at dama skal høre vifta på Volcanoen, for den luktes nesten ikke.

Skjønner ikke at flere bruker Vaporizer. Det er jo det sunneste og mest økonomiske hjelpemidlet man kan skaffe seg om man liker denne vakre planten vår. Og kjøp noe som gjør jobben og som også vaper brunt, noe som jeg kan garantere deg at Volcanoen gjør! -flere ganger enn på samme mengde grønt!

Onkel