View Single Post
Redpilled alfahann
391
Sitat av Penina Vis innlegg
Hvorfor i all verden er vi ikke nødt til det?
Vis hele sitatet...
Fordi det impliserer at man godtar at mennesker blir påført smerte og lidelse dersom smerten blir påført av personer med en annen kulturell bakgrunn. Det er en mildt sagt pussig holdning.


Sitat av Penina Vis innlegg
Tja, man kan jo se det på en rekke måter, eksempelvis som uttrykk for et annen virkelighetssyn og en annen menneskeforståelse. Det er jo imidlertid litt vanskelig når man ikke forstår noe som helst og ikke har forsøkt å sette seg inn i, virkelig sette seg inn i hva dette betyr for menneskene som lever i de forskjellige virkelighetene.
Vis hele sitatet...
Hva må jeg må jeg gjøre for å forstå de forskjellige virkelighetene da?Misstenker at jeg må begynne å bruke litt psykadelika. Så kan jeg konstruere relativistisk svadafilosofi for å viktigjøre mitt eget narkotikaforbruk. Det høres jo tross alt langt viktigere ut å skape nye virkeligheter enn det gjør å fucke litt med nervesystemet. Dessuten kan jeg forsvare grov undertrykkelse av kvinner om jeg skulle føle for det også. For i virkeligheten til muslimske menn er det ikke noe galt i å frata kvinner et hav med muligheter og identitet. Og virkeligheten til muslimske menn er like reel som virkeligheten din, eller kanskje særlig virkeligheten min når jeg er på flein.

Eller er det andre måter jeg kan begynne å forstå virkelighetene til andre på?

Sitat av Penina Vis innlegg
Apropos undertrykkelse, i motsetning til hva? Synet på kjønn og familiestruktur i Norge? Hva er den såkalte "kvinnefrigjørelse" annet enn en omstilling av hennes adferdsmønster til samfunnets behov? Den er jo et rent borgerlig fenomen – det industrielle samfunn har ikke behov for kjønn eller mennesker, men kjønnsløse droner og maskinslaver, og den spesialiseringen som kulturen opprinnelig bygget på, er blitt overflødiggjort, det kan jo ikke betale seg.
Vis hele sitatet...
De kvinnene jeg kjenner som ikke vil leve hele livet under en duk er altså bare tilpasset samfunnets behov for arbeidskraft?


Sitat av Penina Vis innlegg
Og du ser intet hat og intoleranse i den forklaringen?
Vis hele sitatet...
Vil du si at det er hatefult og intollerant å si det samme om nazismen?