View Single Post
Hvilken Into the wild av Jon Krakauer

Hva En ung mann blir funnet død i ødemarken. Ingen vet hvem han er, hvor han kommer fra eller hvorfor han ligger død i en rusten buss midt i Alaskas skoger. Denne boken tar for seg historien om Chris McCandless, en gutt fra øvre middelklasse som bestemmer seg for å gi bort alle penge sine, forlate bil og eiendeler, for så å overleve på egenhånd i et av verdens mest øde områder.

Hvorfor Denne boken er favoritten til en av mine bedre venner, selv om jeg har sett filmen har jeg alltid fått høre at jeg må lese boken. Så, da måtte jeg vel gjøre det da og grep sjansen forrige togtur.

Hvordan Jeg kan forstå hva som er så fascinerende med historien, hvor ofte har jeg ikke selv hatt lyst til å kaste fra meg alt og flytte ut i skogen, men jeg synes det hele blir litt for romantisert og enkelt. I tillegg så føler jeg ikke at jeg leser en historie eller en ordentlig fortelling, måten den er skrevet på er ikke noe som appellerer til meg.
Synes faktisk filmen var bedre, der var det handling og historie(og klipp av natur. I boken skildres natur i svært liten grad og det majestetiske Alaska kommer ikke frem, noe som er kjjipt i en bok som faktisk omhandler å komme tilbake til naturen).
Anbefaler jeg den? Joda, les den gjerne. Det er grei underholdning og det gir et innblikk i eventyrer-livet som jeg tror alle mennesker er nysgjerrige på. Ikke forvent et strålende språk og en god historie, men se heller på ideen og la deg selv tenke "hva om jeg bare....?".