View Single Post
Sitat av anon199 Vis innlegg
jeg kan si at det er ikke noe problem, uten å nevne noe konkret alder
Lurer også på om det blir godtatt på Western union til å hente/sende penger og til veksling av valuta.
For ordens skyld - Når jeg mener om det blir godtatt, så vet jeg at norsk førerkort er godkjent til alt dette i norge, men tenker selvsagt på om dette falske blir godtatt i den forstand at det ikke blir avslørt som falskt.
Vis hele sitatet...
Det kommer fullstendig ann på rutinene på stedet, den personen du møter i kassen, hvor godt trent denne personen er i å oppdage falsk legitimasjon, og ikke minst hvor interessert personen er i dette. Mange som bare vil se "blindt" på det og gi det tilbake til deg. Mens noen går litt grundigere til verks.

Du kjører en risiko uansett på å bli oppdaget, hver eneste gang du evt. vil bruke det. Ut i fra bildene du har postet ser det ut som en god forfalskning, så jeg hadde neppe selv reagert på det. Litt avhengig av om det føles helt likt å ta på som et ekte førerkort.

De nøyaktige rutinene til Western Union kjenner jeg ikke til, og de som evt. kjenner til disse har i utgangspunktet taushetsplikt rundt dette. Om noen her har ikke har noe konkret svar så kan du jo selv forsøke å hente/sende penger med de på en legitim måte, og da observere hvordan de håndterer legitimasjonen. For å få en pekepinn i hvert fall, det er jo ingen garanti for at det blir likt neste gang. Må så klart ikke gjøres på det kontoret som du ellers ville brukt, slik at du kunne blitt gjenkjent ved en senere anledning men da med falsk legitimasjon.