View Single Post
Sitat av nudo Vis innlegg
Det har du trolig helt rett i, og det er vel derfor verden står stille?
Vis hele sitatet...
Den går vel heller fremover raskere enn noen sinne. Sammenlignet med mennesker for 500 år siden har vanlige mennesker uendelige muligheter for kunnskap. Enten via bøker, internett, video. Man kan reise verden rundt helt trygt å oppleve mer på ett år en hva en vanlig renessanseperson kunne drømme om å oppleve i et liv. Man kan alltids argumentere for at verden beveger seg i feil retning, det er en personlig mening. Men du må være litt mer presis med hva du mener med at verden står stille nå sammenliknet med før.

Sitat av nudo Vis innlegg
Impact and performance er helt fjernt for deg, eller?
Vis hele sitatet...
Ja. Prøvde og google det, fant ikke mye annet enn analyseselskaper og management-teorier.

Sitat av nudo Vis innlegg
Jeg mener at teoretiske løsninger fjerner seg fra bevisstheten ved å ikke lenger være _der_; i øyeblikket. Akkurat som at sosiale media, selv om de heter sosiale, er asosiale fenomen.
Vis hele sitatet...
Sosiale medier heter ikke det fordi man blir så sosial av det, ihvertfall ikke i den klassiske betydningen av ordet. Men det er et "media", og innholdet skapes av dine venner og bekjente. Og siden du kan delta i dette kalles det et sosialt media. Det er i det hele tatt ett beskrivende navn. Jeg vil også påstå at slik f.eks jeg benytter facebook (stort sett til å avtale møter med andre og dele info) så er det faktisk sosialt. Dersom man chatter med noen over FB er det også sosialt. Til å være fritttenkende er du svært fastlåst i tradisjonelle begreper og dets arkaiske betydning.

Sitat av nudo Vis innlegg
Teoretiske løsninger bevitner ikke tilstedeværelse på samme måte som handlinger og det å faktiske være tilstede.
Vis hele sitatet...
For å hugge ned et tre så bør man først tenke seg litt om hvor man skal felle det. Om man skal bruke motorsag eller øks osv. Dette fordi det er greit å ikke knuse huset ditt fordi du bare gikk løs på treet uten å tenke deg om fordi du skal være "tilstede". Det man da har gjort er å forme en teori eller mening heller, om hvor treet blir å lande. Du ser hvorfor det er nyttig?