View Single Post
Sitat av Provo Vis innlegg
Kanskje er det mentale forskjeller mellom raser, slik det er fysiske forskjeller.
Vis hele sitatet...
Jeg hadde en somalier født og oppvokst i Norge i klassa mi. Merket det på talemåte til oppførsel at han ikke var lik, fremdeles en god kompis av meg. I følge denne så er det en sammenlikning imellom menneskeraser og IQ.
Sitat av Provo Vis innlegg
Jeg ser heller ikke hvordan du mener denne informasjonen skulle kunne bli brukt i praksis i forbindelse med innvandring.
Vis hele sitatet...
I norske straffesaker er over 85 prosent av gjerningspersonene nordmenn med norsk slekt. Men innvandrere fra bestemte land er kraftig overrepresentert sammelignet med den øvrige befolkningen. Hver femte innvandrer fra Irak og Somalia tatt for lovbrudd mens kinesiske innvandrere er underrepresentert. Fersk rapport viser store forskjeller i den norske krimstatistikken. Ville det ikke da vært bedre ville du ha sagt å la kinesere få komme inn fremfor en Iraner? I løpet av fireårsoperioden 2005-2008 ble hele 17 prosent av irakiske innvandrere dømt i en norsk straffesak. Det samme gjaldt 16 prosent av innvandrerne fra Kosovo, 15 prosent av somaliske og 14 prosent av afghanske og iranske innvandrere. Bare 5,3 prosent av ikke-innvandrere ble idømt straff i samme periode.
Sorteringen må bli strammet opp, der vi heller bør ta inn fler menn en kvinner. Kan se for meg at arbeidsledigheten blant innvandrerne er et større problem en mye lav kriminalitet. 59 prosent, av innvandrerne med svak tilknytning til arbeidsmarkedet er kvinner. Andelen innvandrerkvinner med svak tilknytning til arbeidsmarkedet var 20 prosent i 2011, sammenlignet med 13 prosent blant mennene. Blant innvandrerne med svak tilknytning til arbeidsmarkedet er flertallet av kvinnene gift, mens flertallet av mennene i samme situasjon er ugift. Grunnen til at vi rett og slett må sende ut så mange er sterkt preget av at menneskesmuglingen øker, og disse kan rett og slett ikke oppholde seg i Norge. Noen har søkt asyl og fått avslag på søknaden, men unnlatt å returnere til hjemlandet, og da må vi bare sende dem hjem på tvang.

Kilder:
Jurist og beredskapsdepartemanget
Statistisk Sentralbyrå
NRK.no
Dagbladet
Wikipedia