View Single Post
Uhm.. flotte svar? Virker mer som en respektløs, arrogant drittsekk. Alt det fornuftige du kom med er basics, skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig å la andre prøve å definere bevissthet på sin egen måte. Det flotte med det mystiske livet er at vi trenger ikke å vise til et regnestykke for å diskutere noe større enn oss selv. Vi lever, forstår du ikke hva det innebærer? Alt er mulig, la andre få komme med sine teorier (ingen her legger skjul på at det ikke kan bevises), så hold deg heller for god å komme med det oppgulpet ditt.

"Vi mennesker er dumme i forhold til genene våres kan du si."
Hva skal det bety? Gener er ikke mer intelligente enn gråstein.

Nettopp, du forstod ikke hva jeg mente en gang, så slapp av med deg. Bare kom med noen løse tanker rundt det jeg skrev om, og ettersom vi består av celler og gener som har satt oss sammen på en måte mennesket aldri kunne klart selv (menneske vs robot) er det en intelligent, skapende kraft - mener jeg.

"Fortsatt i dag behandler leger symptomer fremfor roten av problemet."
Tull og tøys.

Langt ifra tull og tøys, du som ikke vet hva du snakker om i det hele tatt. Kommer gjerne med eksempler, men finner det unødvendig om en virkelig setter seg inn i emnet.

"Vi består av gener som er blitt satt sammen av et høyere, flytende intellekt. Virker nesten programmert spør du meg."
Nei. Vårt arvemateriale består av gener, satt sammen av evolusjon gjennom naturlig seleksjon.

Ikke akkurat noe ukjent for meg. Vi kan gå nedover og nedover uten å finne et svar. Naturlig seleksjon? Utrolig lite inspirerende, nyskapende og mindre intelligent det som får naturen til å sammenstemme overens da. Alt er satt inn i systemer, og inntil vi vet meningen med livet har du ikke noe mer fornuftig å komme med enn meg, så ro ned et par hakk. Del heller dine egne meninger fremfor å tråkke på andre som du har SVARET, for det har du ikke