View Single Post
jeg er organisert, men jobber også i en bransje som nesten krever at man er organisert. er mye fra og til i telecom bransjen.

dog føler jeg at LO som jeg er organisert i via El og IT ikke alltid jobber for oss ansatte. føles ofte som om de er kjøpt og betalt.

fikk no propaganda her før forrige valg om at at hvis jeg ikke stemte rødgrønt så mista jeg jobben og verden måtte sprenges.

jeg synes linken mellom LO og AP har blitt for sterk. det føles mer som om LO og AP egentlig er samme organisasjon.

er og mange i fobrundet som har jalla med at om AP ikke styrer, så vil de ikke hjelpe oss osv.

De burde jobbe for oss, uavhengig av hvem som styrer..

Føler desverre ikke at jeg har noe valg mtp det å være organisert eller ei. er ingen ting som taler for at jeg bør melde meg ut. går da ned i lønn, og det er komplett umulig å forhandle seg til høyere lønn da det ikke finnes penger. telecombransjen lider under telenor som vil betale mindre og mindre for tjenester de kjøper. så at de fortsatt har entrepenører som jobber for seg med norske ansatte er et under.

gi det 3 år. så er alle ansatte hos entrepenørerene i telecombransjen øst-europeere..


men, som et kort svar til trådstarters sprøsmål; Ja, jeg har mista trua. men tør ikke å melde meg ut heller.