View Single Post
Ja det var deg jeg mente amdb73, antar jeg underbevisst tenker på deg som en mennesklig database når det kommer til naturvitenskap, og det gikk litt fort i svingene i den posten min.

Forbløffende hvor langt tilbake vi kan se de ulike verdiene i atmosfæren!

Ser du på diagrammet du la ut så er syklusene på ca. 100.000 år, det var veldig lave verdier for 450k, 350k, 250k, 140k og 30k år siden, 20k-30k år etter disse lave målingene så er det kjempe høye målings "peaks". Og en ny sånn topp peak ser det ut som om ville kommet uansett. Det at den er 25%-30% høyere en den burde være er ganske ekkelt.

ambd du skrev tidligere om perm, trias og slutten på en geologisk periode for 250k år siden. Men jeg leser av lignende målinger for 140k år siden og ikke minst for bare 30k år siden som det var for 250k år siden. Har disse lav punktene i CO2 nivået noe å gjøre med skiftet?

Lurer også litt på hva som vil hende om noen virkelig store vulkaner ville delt litt aske med oss når allerede målingene er så høye som dem er nå i dag.
Kanskje det er lurt å se på mennesklig skadereduksjon allerede nå, det året snøen aldri slutter komme, det året er det for sent.
Sist endret av Noxaran86; 21. mai 2014 kl. 17:44.