View Single Post
Trådstarter
9
Sitat av Olympic Vis innlegg
Selvsagt er det mulig, men du har et vanskelig utgangspunkt, da mange venner skapes igjennom allerede eksisterende sosiale sirkler. Mobiltelefoner og karaoke er kanskje ikke de letteste interessene å bli kjent med nye mennesker igjennom. Driver du med noen form for fysisk aktivitet? Bli med på et fotballag langt nede i divisjonssystemet hvis du interesserer deg litt for fotball, et basketballag hvis du interesserer deg for basket, osv. Eller hva med teater/kor, du liker da å synge? Det finnes mange amatørteatergrupper og kor der ute.
Vis hele sitatet...
Jeg pleide å synge i kirkekor før, noen jeg hadde møtt mener dette virker rart som hobby. Jeg er lite fysisk aktivt derfor liker jeg ikke drive med sport men liker å diskutere og er veldig åpen person.

Sitat av tr80r Vis innlegg
Norge har et meget stort antall ateister og agnostikere, og folk generelt sett er meget lite optatt av religion.
Uansett er dette noe som ikke er normalt å ta opp i jobbintervjuer her(som har blitt sagt over).

Ellers tror jeg mye av det du sier kan skyldes at vi Nordmenn egentlig er litt mer innesluttet en vi er klar over selv, vi like å tro at vi er varme og velkommende men sannheten er at vi blir opplevd som kjølige, innesluttet og distante av turister og invandrere.

Dette har ikke noe å gjøre med at vi ikke liker turister og invandrere, men det er rett og slett sånn vi er som et folk, jeg har snakket med utallige invandrere som har bodd her i flere år før de knakk "koden" til å sosialisere med Nordmenn.
Jeg sier ikke at alle er sånn, men veldig mange er det.

Det som har funket for alle mine invandrer venner og bekjente som har kommet inn i det Norske miljøet er som nevnt over å melde seg inn i idrettslag, være med på dugnader, organisasjoner, etc.

Kan jeg spørre hvor du bor og hvilket land du kommer fra?
Vis hele sitatet...
Hei, jeg er enig at nordmenn ikke egentlig er så åpne som det sies. Jeg bor i Oslo og kommer fra Latvia. Hvordan bryte denne koden til å "sosialisere" seg med norske mennesker? Er det noe spesielt du gjør når du skal få deg venner? Jeg er jo ikke sånn at med en gang jeg møter noen så snakker jeg snakk om bibelen, men kan hende jeg nevner det seinere uten å være påtvingende. Skjønner ikke helt problemet med at religion skal være så rart å snakke om det, det har jo vært naturlig å være religiøs i mange år tilbake. Jeg skjønner at samfunnet blir mer og mer mindre troende men må ikke miste helt aksept på at noen velger denne veien.
Sist endret av StefanusKrom; 19. mai 2014 kl. 15:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.