View Single Post
Deftones's Avatar
Trådstarter
213
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Hvis kompisen din skal kjøre 600 kilometer, så stusser jeg ikke lengre på hvordan noen kan mene at 500 bare dekker utgifter. Nå stusser jeg heller på hvorfor i alle dager han skal kjøre 600 kilometer i det hele tatt. Det da gå an å løse det på en bedre måte i en så stor metropol som London.
Vis hele sitatet...
Som tidligere sagt, så tilbydde jeg han å ta kollektivtransport, men jeg ville ha kommet for sent hjem til han (rundt midtnatt), da han må opp kl. 07:00 for jobb.
Jeg mener da at hvis han ikke gir meg noen valg, så burde han heller ikke kreve inn penger.
500kr ser jeg nå dekker bensin for 30 mil t/r, så jeg vet mesteparten av pengene vil gå til bensin da jeg totalt glemte at han kjører jo til/fra flyplassen alene en vei også. Så at han har tatt betaling på toppen for bensin faller bort imo.

Men jeg står fortsatt fast på det at venner burde møtes litt på halvveien og at det er feil av han å kreve bensinpenger i dette tilfellet.
Hadde det vært en kompis som skulle ha kjørt meg til X pga. jeg måtte ditt og datt, hadde saken blitt en annen og slikt skulle dekkes helt av meg. Men det blir litt annerledes når gjesten har ofret både ferie og et 4 ganger høyere beløp for å møte deg, og da syns jeg virkelig at man kan ta minsteparten av regninga selv.
Sist endret av Deftones; 1. mai 2014 kl. 20:34.