View Single Post
Hei.

Jeg har tenkt til å gå IB med Computer Science som et av hovedfagene mine til neste år. Jeg tenkte jeg skulle komme litt inn i programmering før jeg starter til høsten, og lurte på om dere har noen tips.

Jeg er veldig interessert i programmering generelt, og har prøvd meg ut litt i FreeBasic og prøvd litt C#. Har ikke klart å følge et ordentlig kurs i programmering fordi det ikke har hatt god nok kvalitet osv.
Det yrket jeg kan se for meg er spill-utvikler eller en annen form for programmering innenfor spill.

Jeg har vært i kontakt med noen profesjonelle programmerer og spurt de om noen tips. Det jeg har fått vite er at jeg burde lære meg logikken først (algoritmer, utforming av et program osv.) før jeg lærer meg språk som Java, C# etc. Jeg har også fått tipset om å starte med Pascal. Det skal visstnok være et veldig enkelt språk som skrives veldig likt som vanlig tekst. De sa det var lurt å starte her fordi det var vanskelig å programmere feil, og du fikk inn logikken veldig raskt.

Har dog ikke klart å finne noen gode video-baserte kurs i Pascal som starter HELT fra scratch.

Er det noen her som har noen forslag til kurs i Pascal? Det trenger ikke være et gratis kurs - kan godt betale noen kroner i mnd. for et abonnement hos et selskap eller noe slikt.

Takk!