View Single Post
Sitat av Sandertn Vis innlegg
For det første er disse nummerne ganskd irrelevante før du virkelig har sett på tallene, men de gir et godt bilde. Alikevell passer de ikke med svindyre selvskaper som telenor.
Jeg syntes det er feil hvordan folk blir så lett lurte av reklamene, når to store konserner lurer forbrukerne til å tro at de er billigste ved å sammarbeide om prisene så blir det bare feil!(elkjøp og lefdal)

Etter det jeg har opplevd har ekspert bedre priser på de fleste varene. Vertefall de jeg handler på.
Hvorfor klarer ikke fler å velge de da... avstanden er heller ikke mye lengre enn to min
Vis hele sitatet...
Dette er som sagt bare et tenkt eksempel, for å illustrere en eventuell situasjon. Du har delvist rett at de ikke passer f.eks. for Telenor, men da er det også andre ting som spiller inn f.eks. merkevare/brand. Samt at jeg har inntrykk at veldig mange av telenor sine kunder er bedriftkunder (som har andre preferanser), uten at jeg vet dette helt sikkert.

Jeg er helt enig med at det er feil, og synd at reklame skal ha så mye og si. Men det er desverre slik at vi lar oss påvirke av reklame, akkurat som vi kan la oss påvirke/manipulere av mennesker som er flinke til å argumentere og snakke for seg.

Faktisk så skiller mitt inntrykk seg vesentlig fra ditt angående Expert. Jeg synes normalt de har hatt høyere priser enn f.eks. Elkjøp og Lefdal. Men jeg vet de har gått igjennom omstruktureringer de(t) siste årene etter de holdt på å gå konkurs. Samtidig hvis Elkjøp matcher de fleste tilbudene, så kan umulig Expert være så mye billigere?