View Single Post
Sitat av BaconWeed Vis innlegg
Er sløsing å bruke penger på mac i det hele tatt for hans bruk
Vis hele sitatet...
Hvilken bruk er det macbook er ment for i det tilfellet? En macbook koster gjerne dobbelt så mye som en vanlig maskin, nettopp fordi sammensetningen av alle komponenter sitter i høysetet. Pekerplaten, mekanisk tastatur og skjermoppløsningen er noe alle kan nyte uavhengig av formålet maskinen er ment for. Hvis man bare sitter og leser vg.no eller lignende nettsider, så er det jo fremdeles mer behagelig å lese det med en oppløsning som er så høy at man ikke kan se de individuelle pixlene.

Kostnad forhold til tekniske spesifikasjoner er ofte det som sammenlignes - men nesten ingen tenker på at optimaliseringer i operativsystem og programvare er viktigere enn selve spesifikasjonene. Hvis vi ser tilbake på historikken til spill, så utgjorde en forbedring av hardware betraktelig mer enn det gjør i dag - dette er fordi spillene som utvikles blir optimalisert bedre for hardware. Derfor ser jeg det som et tilnærmet meningsløst argument.

Jeg har en mulig teori om hvorfor folk misliker mac så vanvittig; det er basert på å fungere for "hverdagsmannen" og de personene som ikke klarer "vanlig data". Frykten for de naive baserer seg da på at dem ikke ønsker å bli satt i samme bås som "vanlige" folk. Bare fordi det er enkelt behøver det ikke å bety at det er for dumme folk. Lukk opp øynene folkens, lojalitet til et operativsystem er både primitivt og tullete tankegang. Jeg er lojal til meg selv og ingen annen, og begrenser meg ikke til kun ett type merke (og legger hat på ting jeg ikke har erfaring med) for å leve med min egen selvsikkerhet i "å kunne data".
Sist endret av Patrick; 24. mars 2014 kl. 14:49.