View Single Post
Sitat av Hans.G Vis innlegg
Nei Putin er ikke med. Men absolutt noe å tenke på når man skal verve nye medlemmer.
Vi trenger noen som kan stå opp mot USA og co.
Men tror partiet tenker på å verve medlemmer her hjemme først.



Foretrekker litt mindre damer
Det er en myte at vi trenger mye arbeidskraft. Flere grupper av unge og eldre
mennesker kommer ikke inn på arbeidsmarkedet. De blir fortrengt av billig arbeidskraft fra øst-europa. Flere norske bygg firmaer har gått konkurs pga av stor tilstrømming av billig utenlandsk arbeidskraft. Noe som gir ulønnsomhet for norske bedrifter og som presser lønningene ned for norske arbeidstagere.
Vis hele sitatet...
støtter de andre. presentasjonen av partiet er veldig tynt men jeg ville absolutt ikke støttet de punktene - og selv om jeg hadde vært enig måtte jeg visst hva du legger i de ulike tingene. For min del virker det som et meget lite gjennomtenkt politikk.

Vi trenger arbeidskraft i Norge. Vi har en stor eldrebølge som kommer, som gjør at vi har stort behov for omsorgsarbeidere - i tillegg til dette har vi mange "drittjobber" som normenn rett og slett ikke ønsker. Noe som gjør at folk flest i dag tar seg en utdanning - dette betyr at vi har et stort mangel på folk som tar jobber som vaskehjelp og lignende. Ja i enkelte bransjer, f.eks. innen håndverkerarbeid, så konkurerer de nok direkte mot norsk arbeidskraft - men i andre bransjer er det rett og slett en stor mangel på arbeidskraft.¨

Hva legges i "Lille manns parti" og "Rettferdig fordeling"? Rettferdig for hvem, og hvordan? Hvordan tenker du å stimulere grunderer - og hvordan vil du sørge for at dette skjer på en rettferdig måte? Nei, en så enkel punktliste funker ikke, man må utarbeide et ordentlig partiprogram om man i det hele tatt skal klare å bli tatt seriøst så folk vet hva dere egentlig står for og hvordan dere tenker å utføre ting.
Sist endret av etse; 7. mars 2014 kl. 12:54.