View Single Post
Sitat av Hydroide Vis innlegg
Skulle ikke gi deg kp...
Men ivertfall, det er ikke mye til barnespill når du har "gått igjennom det" og spilet virkelig begynner.
Breede inn moves,ability og IV. Trening av EV har jo blitt gjort en del lettere nå da, men det er fremdeles
ganske stress om du ikke har satt deg inn i det.
Vis hele sitatet...
Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, og hvilken alder du regner for å være barn, men jeg husker veldig godt da jeg og kompisene mine satt og breedet og trente pokemon da vi var 10 år gamle. Hvis du er veldig tidlig i tenårene eller yngre, så regner du kanskje ikke dette for barn å være, men jeg, og sannsynligvis (forhåpentligvis) alle andre myndige personer ser på dette som barn. Pokemon er ikke Rocketscience (sic). Det er sikkert en fordel å være voksen og oppegående for å produsere pokemon i verdenstoppen, men der kommer jo forsåvidt aldri noen av dere/oss til å havne uansett. Jeg er helt sikker på at flere av pokemonene vi breedet og trente i en alder av 10-11 ble vel så gode som både du og jeg ville klart i dag. Unger i dag fullfører jo hovedutfordringen i spillet når de er 5 år gamle, og man trenger ikke å være mye eldre for å drive med breeding og søke opp informasjon om hvordan gjøre ditt og hvordan få datt.

Så jo. Pokemon er i høyeste grad et barnespill. Når det er sagt, så er det selvsagt mulig for voksne å like det også. Jeg tenker tilbake på de gamle pokemonspillene med den høyeste forkjærlighet, og jeg hadde lovet meg selv at når X/Y kom, så skulle jeg sette av tid til å spille dette igjen. Dessverre har ikke dette skjedd ennå, men en vakker dag nå...