View Single Post
Friend of Laphroaig
Deadlock Radium's Avatar
Donor
Sitat av moret Vis innlegg
Synes Epiphone gjør veldig bra gitarer om dagen, veldig mye bra har skjedd der de siste årene her. Så lenge man ikke kjøper nederste sjikte så er det good stuff all over imho. Tune-o-matic og grover stemmeskruer; du skal ha vært jævlig uheldig om gitaren ikke holder stemmingen her ass. Kan ihvertfall si at min Epi 57Goldtop er et myyyye bedre instrument enn noen av mine squiers; spesielt med tanke på hardware.

Om du synes halsen føles rar er fair enough, men å si at det er ubrukelig kun fordi det ikke er akkurat din prefererte profil er noe trangsynt.
Vis hele sitatet...
Jeg ville gått så langt og si at de litt mer "low tier" Epiphone-gitarene er veldig gode også. Det eneste problemet med disse er stemmingen, men det har jeg funnet en "løsning" på (Se forrige posten min), så dette plager meg ikke mer.
Det jeg liker veldig godt med Epiphone foran Squier og Fender er at de har Tune-o-matic bridgen som jeg bruker å hvile hånda på når jeg spiller. Når jeg bruker en annen gitar med whammy bar, så ligger hånda "for lavt" over gitaren, om du skjønner hva jeg mener.