View Single Post
Vi i Norge lever så og si i et religionsfrit samfunn, endelig.

MEN, det er fortsatt skitne rester igjen som må vekk. Religion mener jeg ikke gjør annet enn å skape fordommer.
Vi trenger ikke religion for å være gode. Det er en grunn til at vi "utelukker" alt det skitne i bibelen, og tar vare på det "gode", nemlig fordi vi som mennesker klarer å skildre mellom godt/vondt. Vi er tydeligvis bedre enn gud til det i og med at vi forkaster mye av det han har står for.

Som den kjendte teologen Saint Augustine sa
"If you believe what you like in the gospels, and reject what you don't like, it is not the gospel you believe, but yourself."
Dette er helt sant, og det gjelder ca ALLE de kristne som er igjen påd enne jord. De tror ikke på bibelen, de tror på seg selv. Synd at de ikke skjønner det selv en gang...

Når jeg sier "må vekk" så mener jeg ikke å ta en Stalin/Hitler. Alle religiøse tror at ateister tenker som de, at den eneste måten å bli kvitt noe på er å gjøre grufulle ting. Faktum er at religion forsvinner sakte men sikkert. Folk tenker mer og mer selv, folk blir smartere. Jeg er for et sekulært samfunn, men jeg er ikke ond, jeg er snill og tenker på alles beste