View Single Post
Sitat av wanna-b Vis innlegg
Hva mener du med at du bruker loddebolt og kobbertråd? Du bruker vel loddetinn? Vær forsiktig når du lodder på batterikontaktene foresten.
Det du skal gjøre for å lodde av en batterikontakt er å kun bruke loddebolten direkte på loddepunktet til alt tinnet flyter, og da bare drar du ledningen ut av kontakten.
Vis hele sitatet...
Beklager, mente avloddingslisse/soldering remover. Fant ut av det ja, behøvde ikke fjerne tinnet, problemet var bare at spissen på loddebolten ikke ble skikkelig varm, men kunne bruke siden på bolten. Klarte å rive litt av kobberfestet dessverre, men tror det fungerer greit nå.

Ellers fikk jeg min første prøvetur i dag, var veldig artig, men ganske krevende! Blåste litt mye, og har ikke kalibrert det enda. Holder det å bruke de ferdiglagde funksjonene i EZ-GUI? (Kjøpte bluetoothmodulen) Og hvor mye trenger jeg å tukle med PID-verdiene med det første? Har fremdeles MWC 2.1 forøvrig, om det har særlig mye å si?

Sliter også litt med å vite hvor hardt jeg skal stramme propeller og armer, redd for å ødelegge plastikken. Har flydd av en propell samt løsnet en skrue.