View Single Post
Sitat av Hager Vis innlegg
NRK-lisensen skal betales av den som ser på TV! Dvs. dere! (med mindre huseier er i familie med deg da)
Vis hele sitatet...
Hehe... "Den skal betales av den som eier TVen, med mindre den som ser på TV er i familie med eieren"? Morsom tankegang, men du tar helt feil.

Sitat av Mesias Vis innlegg
Det var på deres initiativ å skrive under på kontrakten. Utleier hadde ingenting å gjøre med det, hadde han? Man betaler for det man kjøper
Vis hele sitatet...
Man kjøper ingenting ved å leie en leilighet.

Sitat av Grix Vis innlegg
Det trenger det ikke å gjøre, NRK-lisens skal betaler av TV-eier, så med mindre TV'en fulgte med leiligheten og eies av huseier så er det deres ansvar.
Vis hele sitatet...
Jeg tror du tar feil. Jeg har selv fått bekreftet av NRK at jeg var ansvarlig for å betale lisens fordi jeg var bruker av TVen. Eier av TV var i utlandet og kunne derfor ikke motta lisens, men siden jeg var bruker stod jeg ansvarlig.

Uansett. Lisensavdelingen i NRK er noen kyniske jævler, og det nytter sjeldent å krangle med de. Nå betaler jeg min lisens med glede fordi NRK er den desidert beste medieaktøren som finnes i dette landet, men er man uenig bør man plombere TVen sin.
Sist endret av Sjølvaste; 31. januar 2014 kl. 01:18.