View Single Post
Sitat av etse Vis innlegg
Men hvorfor dømme folk fordi dem er glad i å spise litt snacks og kanskje ikke trener så mye? Hvorfor er det slik at alle må leve etter dette trenings-idealet.

Jeg vil og påstå at man faktisk ganske lett kan få i seg over 3000 kalorier per dag uten å spise spesiellt usunt. Litt større porsjoner, skjulte kalorier man ikke tenker over samt litt småspising er alt som skal til. Og det er mange sunne mellommåltider som inneholder masse kalorier.
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke dømt noen, jeg sikta vel heller til visse mennesker (hei Jørgen Foss!) som stikker nesa fram i media og vil ha sympati for at dem er overvektige. Når man ser ut som en flodhest og en føler seg støtt fordi folk glor på deg, så får man heller ta hintet og gjøre noe med det istedenfor å overbevise alle andre om at det er greit å dytte i seg usunne ting som pådrar deg en haug av sykdommer senere i livet, som igjen koster skattebetalerne hundrevis av millioner kroner årlig ved fedmeoperasjon, hjerte og karsykdommer, forstoppelse, sukkersyke, blodpropp you name it.