View Single Post
Sitat av Dyret Vis innlegg
Jeg får spilt av alt av video og lyd som jeg har forsøkt å utfordre TVen med, men undertekster har jeg aldri fått skrudd på. Via DLNA (uten transcoding) eller NAS er de heller ikke hevdet støttet, men alle andre produsenter har på mystisk vis fått til dette... Har forsøkt innebygde subtitles, ekstern SRT og SUB (med samme navn som MKV-filen, case og alt). Nyeste firmware hadde ingen effekt heller.
Vis hele sitatet...
Hmm. Funker overaskende greit her. Nå er det jo litt vell sent, men Philips har en guide på det

Sitat av Dyret Vis innlegg
Det skal sies at mye av grunnen til at jeg investerte i TVen var for å slippe å ha på en datamaskin bare for å se på enkle filmer, så når jeg blir nødt til å transcode uansett hva - da blir jeg litt trist. Har en media-PC med Plex og ulike goodies, men det er stress å måtte skru på den ene og alene for å gjøre noe som moderne TVer klarer fint selv. Det er eneste grunnen til at jeg ser på dette som et bomkjøp. Hadde jeg kun vært ute etter en monitor, og bare brukt fjernkontrollen til å velge inputkilde, da hadde jeg kunne varmt anbefalt Philips til det formålet. Bildekvaliteten er i en klasse for seg selv, og selv den interne lyden er ganske bra til TV å være.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg selv har det. Den står på konstant, så når jeg ønsker å se noe går jeg bare inn på TV'en og henter noe. Det funker ypperlig for meg, men forstår deg godt. Jeg er selv litt usikker på hvorfor det ikke har gått hos deg.

Sitat av Dyret Vis innlegg
Kommer dette nye operativsystemet til gamle TVer også, eller er det kun for fremtidige varianter? Jeg tror ikke jeg overdriver når jeg sier at det tar over 1 sekund fra jeg trykker på volumknappen til jeg ser reaksjon på skjermen. Trykker jeg på "Smart"-knappen kan det fort ta oppimot 7-8 sekunder før jeg kan navigere, og hvis TVen akkurat har skrudd seg på vil man se at OSet holder på å logge seg inn på ting "i bakgrunnen" når man først kommer inn. For meg tyder det på at de har satt inn en altfor treig prosessor til å drive TVen, og hadde heller tatt til takke med et styggere og mer responsivt UI.
Vis hele sitatet...
Det er jeg usikker på. Har ikke hørt noe om det, men kjenner jeg disse store produsentene riktig så kommer det bare på nye. Nytt salgsargument !
Hehe. Nei, jeg skal ikke nekte på at menyen virker som den er laget i 1992 . Jeg husker ikke spesifikasjonene for prosessorene her og nå, men mener de bør takle noe så enkelt som disse Smartfunksjonene. Jeg vil heller legge en fem'er på at det er ekstremt dårlig programering fra Philips sin side. Får håpe det løser seg med en annen TV . Ta å titt litt mer på Panasonic, ellers har LG og Sony mye bra .
Sist endret av Wolfie; 15. januar 2014 kl. 01:20.