View Single Post
Sitat av Drachir Vis innlegg
Dersom det var mine døtre ville jeg ha snakket med dem fra en ung alder om hva sex er, hva et forhold er, og spesielle ting de bør tenke på ift. fester etc, ikke satset på at en eldre kollega på jobben ga dem råd. Den største faren her er uvitenhet og naivitet. Jeg tror det er mulig å fortelle jenter at noen gutter er ute etter sex for sexens skyld, uten å påstå at alle gutter er voldtektsmenn. Om de vet det kan de kanskje unngå å bli såret, eller i verste fall utsatt for et overgrep.
Vis hele sitatet...
Veldig sunn holdning og karakter, ta vare på den.


Sitat av Jinsei no deshi Vis innlegg
Så lenge det er trygt så kommer ungene til å vokse opp og bli udugelig i samfunnet. Når man har barn så må man tørre å la dem bevege seg på utrygg grunn også.
Vis hele sitatet...
Det du tenker er trygt, tror du ungene tenker er kjedelig. Hvilket, til en viss grad det er.
Hva kan du vise dem, som er "kult", men som samtidig virker i tråd med hva du synes er sunt?


Sitat av Xernox Vis innlegg
De kan jo ikke få morsmelk hele livet heller. De må lære å stå på egne bein og lære av sine egne feil. I 16-års alderen kan jeg tenke det er vanskelig for foreldra da de fleste ungdommer gjør "opprør" og ikke gidder å gjøre noe foreldra sier, kanskje det motsatte.
Vis hele sitatet...
Spør deg det samme som "Jinsei-No-Deshi". Èn ting er å slippe ungdommen løs, en annen ting er å ha lært dem sunne holdninger, verdier og la dem utvikle en sunn karakter før den tiden kommer. Mange foreldre i dag tenker ikke på den måten.
Sist endret av Taurean; 19. desember 2013 kl. 22:59.