View Single Post
Sitat av Xasma Vis innlegg
Jeg forstår hva nicket ditt betyr, ja. Det var ikke akkurat den tøffeste nøtten å knekke.

Det du sier helt frem til siste del gir absolutt null mening. Rasisme er per definisjon basert på at man klassifiserer raser, hva ellers? Det er ikke uten grunn at ordet "rasisme" ligner på ordet "rase". Hvis du vil redefinere dette, så står du fritt til dette, men da bør du dele denne med resten av de du diskuterer med. Ordet "rasisme" beskrevet av Store norske leksikon.

At du har opplevd ignoranse og dårlige holdninger betyr ikke at alle hvite mennesker er drittsekker. Ser du ikke at du er like generaliserende med det du sier? Ca. like generaliserende som det du sier har såret deg, gankse så ironisk. At du vil "gjenge opp" mennesker med en annen hudfarge for å sloss tilbake mot alle hvite mennesker er så ignorant at jeg nesten ikke har ord for det. Å ytre at Norge trenger Black Panther viser også at du ikke har åpnet en historiebok. Les noen historiebøker og reflekter litt rundt Kardemommeloven: "Man skal være grei og snill, og for øvrig kan man gjøre som man vil". Jeg tror det ville gjort deg godt på alle måter.
Vis hele sitatet...
Jeg opplevde, var 6 på den tiden.... Det handler ikke om en forbanna hudfarge, jeg går ikke å gjenger meg opp. Per definisjon er jeg egentlig ikke neger engang, jeg er mullat.
Bestemoren min er like norsk som deg, og jeg kan garantere deg at hun betyr kjempemye for meg uansett hvordan hudfarge hun har.
Jeg kunne likeså vært muslim da faren min er fra Iran, men det er jeg ikke.

Vil du finne ut hvor lengere det går så kan du sjekke Tore på sporet....