View Single Post
Sitat av ChS Vis innlegg
For det første er jeg helt sikker på at du kan få deg en jobb dersom du prøver skikkelig. Fastfood-sjapper, butikk, telefonintervjuer eller telefonselger, bensinstasjon eller kiosk. Det er selvsagt avhengig av hvor du bor hvilke muligheter du har. Rundt juletider er det også mange butikker som leier inn ekstra hjelp, og også pakkehjelp.
Vis hele sitatet...
Nei, i juleferien er det ikke særlig behov for folk. Mange bedrifter holder stengt og enda flere har mer enn nok arbeidskapasistet mtp den lille jobben som trengs. Er det en gang i året det er lavsesong for alt av jobb er det akkurat i juleferien. Jeg lurer svært på hvor du har det fra at det bare er å valse inn i jobb i juleferien...
Jobb generelt sett er noe annet, men her ber OP eksplisitt om juleferie. Og etter min erfaring som både ansatt og leder så er juleferien en no go for nyansettelser.

Sitat av whynot Vis innlegg
Hva gjør folk egentlig i juleferien? Noen tips? Kanskje er det et tilbud der man kan være på en skole eller noe liknende jeg ikke vet om?
Vis hele sitatet...
Jeg er såpass heldig at jeg skal jobbe mye i jula. De dagene jeg ikke skal dette så håper jeg og kunne dra til fjellet og kjøre snowboard.
Ellers så skal jeg drikke så mye alkohol jeg klarer og røyke sigaretter som en helt. Om noen av de andre gutta er i byen så blir det å trene litt bryting også.

Om du sliter med å finne på noe så foreslår jeg online spill, en eller annen form for aktivitet(klatring, trening, gå på ski, måke snø, whatever), mal et bilde, runke, lage øl, bake kake, gå på kino, besøke svømmehaller, whatever egentlig.

Det er vel ingen ekstratilbud i julen som jeg vet om, men det må da finnes nok av aktiviteter å ta seg til der du bor.