Tråd: Bli rik?
View Single Post
Sitat av Hei-Det-Er-Meg Vis innlegg
Du har pågangsmot, Taurean, det skal du ha.

Du søker ikke etter grundertilværelsen fordi du føler at du ikke blir riktig behandlet i arbeidslivet? Ser du har vært gjennom en litt kinkig situasjon med tidligere arbeidsgiver. Uansett, så ville jeg hatt en jobb, så jeg kunne spart opp penger til en eventuell start som grunder.
Vis hele sitatet...
Jeg har innsett at en vanlig jobb ikke leder til å oppfylle drømmer og at jeg ikke liker at andre blir rike på min bekostning.

Sånn som jeg ser det er det tre grunner til å ha fast jobb
1) For å spare penger til noe
2) For å lære seg om systemet
3) Jobben gir deg så mye at det blir som å leve ut en drøm, som slashdot gjør. Det er like beundringsverdig for meg som å være en investor på den måten.

Sitat av nikita Vis innlegg
Haha. Komisk å se dagdrømmere skrive side opp og side ned med planene sine for å bli rik. La meg si det rett ut: Dere blir ikke rik av å sitte på Freak.

Gå ut, skaff deg en inntekt enten i form av en vanlig lønnstaker jobb, eller som selvstendig næringsdrivende. Uansett hva du vil gjøre en gang i fremtiden, kan jeg garantere deg at det blir enklere med egenkapital.

Provoserende egentlig å sitte å lese svadaet ditt Taurean mens du formodentlig hever arbeidsavklaringspenger fra velferdsstaten (les: MINE JÆVLA SKATTEPENGER).
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri noe sted på dette forumet skrevet ordrett: Jeg skal bli rik.

Planen er å bli økonomisk uavhengig.

Din holdning til dagpenger er rett og slett: "Du fortjener ikke livets rett." Jeg har skrevet gang på gang: Jeg HAR jobbet hardt. Jeg HAR forsøkt gang på gang å ha tro på å være en arbeidstaker istedenfor en arbeidsgiver. Det har vist seg gang på gang at en arbeidsgiver ikke er interessert i å skape gode miljøer, men å tjene penger. Pengene kommer alltid først, overalt hvor jeg har jobbet.

Jeg er svært takknemlig for å bo i Norge, mulighetenes land. Jeg var på nære nippet til å bli kriminell. Så så jeg videoen til kiyosaki, hvor jeg ser hvordan virskomhetsdrift henger sammen. Aldri har noen fortalt meg det så tydelig.

Er det vanlig i alle hjem at barn blir fortalt hvordan virksomheter fungerer? Det jeg i hovedsak ble fortalt, er: 1) Få deg jobb 2) Spar penger

Hva lærte du?

Tillegg: Det å bli økonomisk uavhengig er også for å slippe å høre at jeg ikke har livets rett fra sånne som deg. Sånn at dine verdifulle skattepenger ikke skal kastes bort på folk som fremdeles har en drøm.

Du har en forkastelig etisk holdning.

Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
@ Taurean; du skrev at du ønsker å lære mer om/studere 'markedsmekanisme', og hvis det er et fag..

Jada, det er mange fag som omhandler markedsmekanismer, markeder og markedssvikt. Kan jeg anbefale å begynne på et økonomistudium på nærmeste høyskole eller universitet?

Eller så anbefaler jeg på det sterkeste å være i arbeid imens du gjør denne researchingen. Inntekt må man jo ha, og selv en fast 100%-stilling tar ikke så mye tid vekk at du ikke kan bruke noen timer i uka på prosjektet ditt.

(..) Utover det kan jeg også si at jeg er rimelig enig med nikita - bl.a. Du lever på andres skattepenger.
Vis hele sitatet...
Jeg begynner å innse at jeg må ha en jobb ved siden av. Det blir Isa fall for å tjene penger og å studere systemet - Ikke fordi det er en drøm. Det er dog i tråd med målet.

Unnskyld at jeg lever, da.

Æsj, skrive på telefon.

Sitat av uaexed Vis innlegg
Taurean kanskje du skulle tatt deg en bachelor i økonomifag for å kunne få en liten forståelse for hva økonomi er.

Du hadde kanskje hatt godt av å f.eks. hatt finansregnskap.

Lykke til med dine drømmer, de er ikke forskjellige fra mine. Forskjellen mellom oss er kanskje hvor vi har føttene plantet. Jeg har dem på jorden, jeg vet jeg "må" (ideelt sett) for å kunne komme meg noen vei. Ved endt utdannelse må jeg ha en jobb som gir meg en greit inntekt om som forhåpentligvis ikke brenner meg ut. Når man bikker 30 har man kanskje nok kapital til å begynne å tenke på å lage noe selv.

Du glemmer at man trenger kapital for å realisere noe. Det er alfa og omega. Uten penger kan du spytte i den ene hånden og ønske i den andre.
Vis hele sitatet...
Veldig gode råd, blir nok den retningen ja