Tråd: Amphetamine
View Single Post
Jeg tror man må se litt lenger enn bare død/organskade når man vurderer et rusmiddels potensielle skadevirkninger. Tror ikke amf forårsaker mange forgiftningsdødsfall/dødlige overdoser, men det gjør faktisk ikke alkohol heller. Tror det er snakk om 2-4 pr. år. Tar man imidlertid med senvirkninger, rusrelaterte skader etc. tror jeg ingen av delene er særlig bra.

Sitat av Muradi Vis innlegg
De fleste negative konsekvenser ved bruk av amfetamin kommer som regelt av enten uren vare eller ved søvnmangel, noe som er alvorlig i seg selv. Dessuten er man nødt til å oppsøke kriminelle rusmiljøer og bryte loven for å skaffe dette stoffet, og i tillegg er det samtidig lett i slike miljøer å falle for andre stoffer i samme slengen og begynne med blandingsmisbruk.
Vis hele sitatet...
De argumentene kan du jo bruke om nesten hvilket som helst ulovlig rusmiddel. Jeg har prøvd mye rart i mitt liv, men amfetamin er det eneste stoffet jeg har vært borti hvor jeg virkelig sliter med å gi meg når jeg først er i gang. Mye verre enn cola, i alle fall for min del. Har aldri vært noe problem når det er tomt, men ønsker egentlig ikke å ha svineriet lett tilgjengelig.