View Single Post
Sitat av BaDomTss Vis innlegg


Hva gjør dere når dere ser noen som har parkert som en idiot? Legger dere igjen noe eller bare murrer dere irritert for dere selv?
Vis hele sitatet...
Vi har en førsteklasses kuksuger i nabolaget, han råkjører, benytter andres søpplebøtter, nekter å delta på dugnader og kjører ofte i påvirkert tilstand og mye mer. Flere av vi som bor i nabolaget har forsøkt å ta opp problemene med han, men alle har blitt møtt av at han bare åpner ei lita gløtt på døra og det oser hasjlukt ut mens han er difus og gir ganske blanke f.

Vedkommende bor i nærheten av en bonde i enden av nabolaget som har ansvar for brøyting og vedlikehold av området. Han tar seg betalt et lite beløp for å holde alles oppkjørsler snøfri til vinteren, beløpet er minimalt for arbeidet han gjør. Vår kjære venn som bor et par steinkast unna naboen nekter naturligvis å betale for brøyting.

Når vinteren kommer og snøen legger seg dyp kommer bonden og brøyter alt utenom til vår gode venn. Til slutt blir snøen så dyp at han ikke klarer å parkere kebab-tralla si lengre, så han gjør den genitrekk å ta i bruk bondens parkeringsområde.

Bonden lar dette gå et par dager før han har fått mer en nok. Når det neste store snøfallet kommer bruker han hele natta på å begrave den senka ghetto-bmwen med enorme mengder snø.

Neste morgen nar han kommer for å kjøre ut bilen, bonden har rigget seg til med morraskaffen i kjøkkenvinduet med utsikt til den gigantiske snøhaugen og det som skulle ende opp med å bli årets snakkis her i grenda.
Når bonden fortalte meg historien og inviterte meg over for å se på den halvutgravde bilen på ettermiddagen lo han så han holdt på å revne mens han ropte: "Der beste av alt, æ trur hainj han va jævli bakrus, han gikk og heldt sæ på høvve å syns såååå synd på sæ skjøl."

Jeg digger lokalbonden vår!