View Single Post
Jeg er ikke organisert selv, men jeg skulle ønske jeg var det i begynnelsen av mitt arbeidsliv.

Det er et stort svartetall for dårlig behandling av folk på arbeidsplasser i Norge. Folk er for redde til å ta tak i det. En arbeidsplass skal fordre individers fremgang ved samspill og positiv oppmuntring og solid opplæring. Man skal drive alt fremover, ikke presse folk bakover og nedover.

Du bør melde deg inn i LO snarest og søke hjelp der.

De hendelsene du skriver om her vitner om at sjefen din er inkompetent til å være leder! Han kan være verdens flinkeste på jobb, men han kan ikke hanskes mennesker, siden du føler deg behandla som du har gjort.

Hvis jeg var deg, ville jeg ikke dratt tilbake på den arbeidsplassen i det hele tatt. Ikke svar med personlig mine. Svar at du har blitt syk og at du vil forbli sykemeldt på ubestemt tid. Bestill time hos fastlegen når ditt legekontor åpner på Mandag, og si at du er utbrent på grunn av miljøet på arbeidsplassen, og at du trenger noen uker til å finne deg ny jobb og komme til hektene igjen. En lege vil forstå dette.

Jeg ville aldri satt mine ben på den arbeidsplassen igjen. Du som menneske presses nedover av en høyerestående makt og du vil aldri greie å trives der hvor det finnes baksnakking og mistillit.

Mange trives i sånne miljøer. Mange trives ved å snike seg til god behandling og godt omdømme ved å snakke negativt om andre. Jeg trives ikke å sånne miljøer. Det finnes andre jobber og muligheter for sånne som oss. Økonomisk så er vi heldige i Norge, vi får støtte via velferdsordninger til å få tid til å tenke oss om.

Håper du gjør de riktige valgene.
Sist endret av Taurean; 7. desember 2013 kl. 03:39.