View Single Post
Jeg synes det er mange dårlige svar i denne tråden. Det er ingen som gidder å være sammen med en person uansett hvordan de er, så argumentet "akseptere folk for den de er" er bare bullshit. Vi har alle mange ting vi ikke hadde vært interessert i å akseptere hos en partner/kjæreste.

F.eks. hadde jeg aldri giddet å være sammen med en som fant noen å slåss med på byen stadig vekk. Selv om det bare var fire ganger i måneden, eller kanskje bare en gang i måneden - det hadde vært for mye for meg. Aksepterer jeg ham da ikke som han er? Joda. Men jeg er altså ikke interessert i å ha det i livet mitt. Jeg kunne ikke vært sammen med en transe heller, selv om han bare kledde seg ut på søndager. Og jeg kunne ihvertfall ikke vært sammen med en som skulle se sport på tv hver helg!

For min del betyr ikke måteholden cannabisrøyking noe fra eller til. Bedre med cannabis enn sport, for å si det sånn. Men alle er jo ikke som meg. Og at folk har bestemte oppfatninger om hva slags menneske de vil være sammen med, må man faktisk bare respektere.

Så bør det kanskje nevnes at jeg ikke har sansen for folk som slenger om seg med ultimatumer hele tiden, hver gang de vil vinne en krangel. Men det er ikke noe som tyder på at trådstarters kjæreste er av den typen.

Etter min mening må trådstarter bestemme seg for hvem han er. Er han fyren som kjører sitt eget løp og velger cannabisen eller er han den fyren med kjæreste?