View Single Post
Sitat av Klavi Vis innlegg
Hideout: Se for deg at alle de som røyker cannabis idag går til et lovlig utsalgssted og kjøper marijuanaen/hasjen sin der, et sted man ikke får kjøpt noe annet, fordi cannabis har blitt lovlig. Tenkt deg da alle de dealerne som ikke får tilbudt sine weed-kjøpere andre stoffer og igjen alle weed-kjøperne som ikke har anledning til å takke ja. Vil det ikke da bli færre som blir tilbudt og takker ja til andre stoffer?

Jada jeg vet selvsagt at det ikke er så enkelt, dette er bare et lite fragment av saken, men det ER et fragment.

Og forresten: cannabis er ikke et narkotikum. Det står på narkotikalisten ja, men det er ikke et narkotikum som omfatter de søvndyssende og smertestillende opiatene (heroin, morfin)
Vis hele sitatet...
Sure, et fragment. Om du reiser til din dealer med kun intensjoner om å kjøpe cannabis men ender opp med amfetamin eller kokain, så vil jeg tørr å påstå at det er et fragment som veier litt tyngre dog, men det er bare min mening. En slik situasjon der du blir tilbudt stoffer vil du komme i på gaten, på byen, på nachspiel, på jobben, på gymmen eller i en eller annen sosial situasjon. Ta bort illegalt salg av cannabis selv om det blir litt drømmeverden for meg, så sitter du igjen med en haug med dealere som pusher nye stoffer som de må være mer proaktiv i reklameringa for, så spørsmåla vil dukke opp regardless.

Slapp av, ordet narkotikum kan fint brukest om cannabis.

Selv om det ikke bærer altfor stor relevanse føler jeg for å nevne at etter å solgt cannabis i 7-8år+, så har jeg ikke tall på hvor mangen ganger jeg har blitt spurt om jeg kan ordne andre typer narkotika også. Årsakene er sikkert forskjellig, men jeg vil si at Kokain spesielt definitivt er et stoff ungdom søker til av samme grunn som de søker til cannabis. Mytene om hvor bra det skal være, kjendisene som bruker det, statusen det har som et 'inn' stoff og hvor allment tilgjengelig det er.