View Single Post
Sitat av hayer Vis innlegg
Ser ikke hvordan evolusjonsteorien skal være et fellende bevis. Kan du gå litt dypere på dette?
Vis hele sitatet...
Vel, nei, dette klarer jeg ikke å finne tilbake til eksemplene akkurat nå. Men se på fysikken. Noe må ha skapt skaperen også. Forskning viser også at religion i stor grad er arvelig, det er da nærliggende å anta at dette er noe som spres (og alltid har blitt spredd) som "word of mouth" - Ikke den hellige ånd. Som igjen tilsier at det ikke er overnaturlige ting som påfører tro, men indoktrinering. Frykt hadde ikke vært nødvendig om man ikke fryktet at det var noe å gjennomskue. Å gjøre tvil til en synd er ødeleggende for den logiske menneskehjernen og er ikke nødvendig for stort annet enn å holde frykten i live.

Det at det finnes så mange, så like religioner, som fortsatt må drepe hverandre på grunnlag av tro, som alle er så skråsikkre på at akkurat DE har rett. For det kan vel bare være en tolkning? Det er jo bibelen som sier elsk din neste, men på et senere tidspunkt steine homser og evig smerte i helvete.

Jeg er syk i dag, og har helt mistet tråden. Beklager at jeg ikke svarte på spørsmålet ditt og bare ramblet.

Sitat av murloc Vis innlegg
Vet om flere som tror på evolusjon, men fortsatt mener det er intelligent design som står bak. Så er enig i at det ikke nødvendig vis er fellende bevis for en kristen.
Vis hele sitatet...
Men at noen tror på begge deler sier da ingenting om fellende bevis, det betyr bare at noen kan se, vell, denne teorien kan vi slutte å kalle teori, men fortsatt ikke klarer å se for seg et liv uten gud jesus og allah, noe som ikke er rart, når du har levd med et tett personlig, men strengt tatt fantasiforhold med dem hele livet.

Barn kan også ha store problemer med å legge fra seg fantasivenner.