View Single Post
Sitat av ivioynar Vis innlegg
Hvilke interessante perspektiv har du fått fra fyret? Har du samtidig sørget for at faktaene i disse "interessante perspektivene" stemmer?
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig. Kildekritikk når man lese ideologiske blekker er ekstremt viktig. Ett enkelt eksempel på en etterrettlig nyhetssak:

http://www.fyret.nu/2013/11/05/svens...-ardalsdrapet/

Jeg synes det som står der er skremmende, fordi forandring av direkte sitat går direkte på troverdigheten til mediene. At det finnes såpass mange lignende småsaker skremmer meg. Du kan gjerne tilbakevise den?

Hvis du ikke ser at fyret-folka er nynazister så bør du vurdere å lese litt idehistorisk heller enn å leke middelaldrende backpacker
Vis hele sitatet...
Igjen, så lenge man ser bort ifra kommentarene, såvidt jeg kan se: Rasister, ja. Nynazister, nei.

Om du har noe som tilsier at dette er feil er jeg genuint interessert.

Uamsett; jeg gir fullstendig blanke fanden i at nynazister leser fyret.nu, akkurat som jeg gir fullstendig blanke fanden i at DonTomaso og Mith leser klassekampen. Jeg leser begge uten noe som helst behov for å identifisere meg som noe helst. For blind tiltro og gruppetilhørighet har jeg engelsk fotball. Dessuten leker jeg ikke middelaldrende backpacker, jeg er.

Er det sånn at passiv-aggressive smilefjes alltid gjør setningen som kommer før mer eller mindre provoserende? Greit nok at du prøver deg på randoms, men på folk som har vært her langt lenger enn deg? Come on.
Vis hele sitatet...
Mer i dette tilfellet. Jeg er uansett piss lei behovet for å båssette folk i hytt og pine. Veitafaen hva jeg ikke har blitt kallt i nettdiskusjoner, men på stående fot husker jeg både anti-rasist, rasist, høyre-ekstremist og kommunist. Denne håpløse navnekalling i Norge har gått så milevis langt forbanna hva som er nyttig, og du gjør det igjen her... og når jeg tar deg på gikk du rett til personlig fornærmelse/kompliment istedenfor å svare.

Sitat av dumdidum
Sitat: Originalt skrevet av DumDiDum
Tja, nå leser jeg ikke fyret.nu noe særlig, men det jeg har lest der har iallefall ikke virket mindre etterrettelig enn dagbladet.no og NRK.
Vis hele sitatet...
For helvete. Jeg ser at du KAN ha ment noe annet her, men det var da jaggu ikke det du FAKTISK skrev.
Vis hele sitatet...
Tja, jeg står for den der. Det bør bemerkes at verken dagbladet.no eller NRK.no er på lista mi over nyhetskilder jeg stoler på heller. De havner på ideologiske blekker jeg leser med mistro de også.

Jeg setter f.eks. klassekampen milevis over nyhetsdekningen til NRK. NRK har heldigvis gode program under paraplyen sin dog, men de finner man utenfor nyhetsavdelingen deres (Dagsnytt18, som sorterer under NRK P2 er jo blant det beste, om ikke det beste, man finner av journalistikk i Norge).