View Single Post
Lykke til med å holde de der igjen til politiet kommer til åstedet uten å utøve endel makt. Noe som selvsagt fører til at ranerne gjør det samme tilbake og adrenalinet tar over. Nå startet vel slagsmålet for ranerne ikke hadde så veldig lyst å gi tilbake telefonen/bli værende og ta sin straff. Vet ikke helt hvor dere mener grensen skal gå, men jeg tror de fleste kan leve med hva de som grep inn gjorde. At det blir uttøvd vold i en slik situasjon vil jeg si er umulig og unngå. Ennhver har lov å utføre en borgerarrest når de ser noen blir ranet. Regner med saken blir henlagt for begge redningsmenna. Klart man kan ikke ta loven i egne hender, men selvsagt må man gripe inn når en gutt på 10år blir ranet av to eldre personer. Vil de ikke la seg bli holdt igjen frivillig men prøver å komme seg bort ved bruk av makt er det helt greit å svare med samma mynt i mine øyne, ingen krise. Hadde sikkert vært like mye mediadekning om sparket fra 17-åringen ikke traff tenna hans.(.......) Kan jo se ut som endel ikke har fått med seg at 30åringen også er siktet for lovbrudd selv om han ikke var involvert i slag/spark mot personen som lå nede.
Sist endret av et eller annet; 29. oktober 2013 kl. 05:45.