View Single Post
Sitat av bronsky Vis innlegg
Du bør være litt forsiktig med hvordan du ordlegger deg. Du argumenterer med personlig erfaring fra én hund, mens du blankt overser hva andre skriver her.

Selvfølgelig er pitbuller flotte hunder under de rette omstendigheter. Problemet er det at altfor mange velger hunder ut ifra utseende og ikke gemytt. Det gjelder selvfølgelig ikke bare pitbuller, men også andre hunder som kan være "krevende". Dette fører igjen til at berter kjøper seg chihuahuaer, gangstere kjøper seg staffhunder og folk på Vinderen kjøper seg Gordon Setter (selv om de jakter 5 dager i året) osv.

Poenget er at alle hunder kan trenes, men de færreste har evner til å trene hundene sine på en skikkelig måte.
Vis hele sitatet...
Dette er uansett ikke grunn til å forby pitbull. Som du er inne på, så kan alle hunder være farlige. Er en pitbull farlig, så er det som regel eieren som har gjort feilen. Jeg synes det er syndt at man skal forby en enkelt rase fordi de kan være farlige, når det er så mange andre hunder som kan være like så farlige. Straff heller eieren de gangene det kreves.

Uansett så synes jeg ikke TS skal skaffe pitbull så lenge det faktisk er forbudt. Før eller siden skal du jo gjerne ha den til dyrlegen av diverse grunner, eller kanskje du møter på en litt for nysgjerrig politimann en dag du er ute å spaserer med hunden..

Sitat av kenny Vis innlegg
Her er et eksempel: enhver hannhund vil alltid barke sammen da den møter en annen hannhund da du er ute å går tur med den, samme hva som skjer.
Vis hele sitatet...
Det er jeg ikke helt enig i. Dette er noe man forholdsvis lett kan trene hunden på. Dessuten vil jeg si det er mer vanlig om to tisper møter hverandre at det blir slåsskamp.
Sist endret av Fuzzybossen; 25. oktober 2013 kl. 15:40.