View Single Post
Sitat av amdb73 Vis innlegg
Jeg vet også, at en del/fleste parten av seksuelle legninger er medfødt. Men jeg tror også en (liten) del kan være miljø. Hun har iallefall sagt til meg, at det er overgrepet som er grunnen.
Jeg tror at det blir feil å si, at seksuell legning kommer av det ene eller det andre. Det blir litt som å male verdenen svart og hvitt, jeg tror det er mange gråtoner i mellom.
Og pedofili tror ikke jeg har så mye med gener å gjøre. Det er heller aksepten til dette i oppvekstmiljø, og elementer i ens oppvekst som avgjør det. Sammen med at denne personen må ha ganske elendig empati, hvis han klarer å utføre dette, på tross av han ser det er fryktelig vondt hos barnet. Å jeg kjenner det nesten koker i meg, når jeg tenker på slike!

For en med total ballongfetish, kan jo dette umulig komme fra gener. Da ballonger ikke har eksistert i så mange år, at vi kan ha noe gener på det enda.
Vis hele sitatet...
Jeg kjenner en del lesbiske, og jeg er ganske sikker på at en del av dem (langt fra alle!) har "valgt" å bli lesbiske fordi de egentlig er ganske redde for menn. Pga overgrep og annet lignende. Tror ikke det er et bevisst valg alltid, men mange av oss kan føle seg tiltrukket av begge kjønn, og jeg tror det er mulig å bestemme seg for å kutte ut det ene, er det jo naturlig at man dyrker interessen for det andre isteden.

Jeg prøvde faktisk å bli lesbisk en gang i tiden. Hadde et mildt sagt vanskelig forhold til menn lenge. Men jeg er rett og slett for glad i menn til at det gikk noe særlig bra. Det må nok være et slags anlegg som ligger der om man skal "bli lesbisk" av traumatiske opplevelser.
Sist endret av Susa; 24. oktober 2013 kl. 20:44.